3.9.2024
Out of Office -kampanja käynnistyy
Tuottavuus kasvaa, kun välillä voi ottaa etäisyyttä töihin. Lomalla. Vapaalla. Tervehtymässä kotona. Etätöissä. Insinööriliitto käynnistää Out of Office -kampanjan, joka muistuttaa, että tuottavuuden kasvu edellyttää hyvinvoivia työntekijöitä.
Työelämän laatu ja työntekijöiden hyvinvointi ovat avaintekijöitä työn tuottavuuden parantamisessa ja osaajien houkuttelussa. Out of Office -kampanjalla Insinööriliitto haluaa nostaa esiin jouston ja riittävän palautumisen merkityksen työhyvinvoinnille ja tuottavuudelle.
Insinööriliitto on kasvun puolella. Kasvu syntyy tuottavuudesta ja tuottavuus hyvistä työehdoista. Out of Office -aika ei siis ole pois työstä, vaan se on panostus työssä jaksamiseen ja sitä kautta parempaan tuottavuuteen, kuvailee kampanjaa Insinööriliiton yhteiskuntasuhdepäällikkö Jussi Salonranta.
Tuottavuus kasvaa palautuessa, viettämällä aikaa perheen ja läheisten kanssa vapaalla, ei viettämässä iltaa työkoneen kanssa. Tai silloin kun sairastuu, tulee tauti sairastaa rauhassa pois, eikä tartuttaa puolikuntoisena työkavereita. Tuottavuutta kasvatetaan olemalla joustavasti etätöissä, ei istumalla aamu- ja iltapäivän ruuhkissa.
Työ ja vapaa-aika onkin tärkeää saada tasapainoon. Insinööriliiton ratkaisu tuottavuuden kasvulle on asiantuntijoiden työajan hallinnan vahvistaminen, niin paikan kuin ajankin suhteen. Myös työssä koettuun kuormitukseen on puututtava tehokkaammin esimerkiksi työturvallisuuslakia uudistamalla.
Out of Office -kampanja näkyy syksyn aikana katukuvassa, sanomalehdissä, verkossa ja radiossa.
Insinööriliitto on kasvun puolella. Ollaan yhdessä samalla puolella – tuottavuutta kasvattamassa.
www.ilry.fi/tuottavuutta-kasvattamassa #TuottavuuttaKasvattamassa